13.7.12

Base-A * La importància d'uns bons fonaments



























Els treballs de fonamentació han estat el centre de les activitats a Cabrousse i Ourong dels darrers dies. L'excavació de les rases i la preparació d'armats i del formigó de petxines son algunes de les tasques que comporta la fase de fonaments.

L'auto-construcció i la construcció no regulada en els països en desenvolupament, sovint no prèn prou consciència de la importància d'uns bons fonaments, donat que,  pel fet de quedar enterrats,  resulta dificil fer-ne visible la seva funció. La realitat, però, és que al mateix centre de secundària de Cabrousse trobem aules amb esquerdes degudes a una mala fonamentació. Per això, la participació de la comunitat en la contrucció de l'aula ens permet formar indirectament als futurs auto-constructors en matèria de construcció segura i sostenible.


Un dels estudiants senegalesos de l'Institut de Cabrousse, assenyalava sorprès les armadures i li comentava a un dels paletes "Mai havia vist tantes barres de ferro en uns fonaments" L'altre li responia, "Així l'edifici serà fort i durarà molts anys".  Des de base-A creiem en una arquitectura responsable i no renunciem als criteris de qualitat indispensables per a una construcció segura i durable.


Los trabajos de cimentación han sido el centro de las actividades a Cabrousse y Ourong en los últimos días. La excavación de las zanjas y la preparación de armados y del hormigón de conchas son algunas de las tareas que conlleva la fase de cimientos.

La auto-construcción y la construcción no regulada en los países en desarrollo, a menudo no toma suficiente conciencia de la importancia de unos buenos cimientos, dado que, por el hecho de quedar enterrados, resulta dificil hacer visible su función. La realidad, sin embargo, es que en el mismo centro de secundaria de Cabrousse encontramos aulas con grietas debidas a una mala cimentación. Por ello, la participación de la comunidad en la construcción del aula nos permite formar indirectamente a los futuros auto-constructores en materia de construcción segura y sostenible.


Uno de los estudiantes senegaleses del Instituto de Cabrousse, señalaba sorprendido las armaduras y le comentaba a uno de los albañiles "Nunca había visto tantas barras de hierro en unos cimientos" El otro le respondía, "Así el edificio será fuerte y durará muchos años ". Desde base-A creemos en una arquitectura responsable y no renunciamos a los criterios de calidad indispensables para una construcción segura y duradera.