20.10.17

CENTRE TIC I COOPERATIVES LOCALS: Els primers Brunis inspeccionant el terreny!

Base-A comença un nou projecte a Ghana amb NASCO ICT, una ONGD que té com a objectiu crear una xarxa d’aules d’informàtica a escoles rurals de Ghana, amb la finalitat de familiaritzar els nens i nenes amb les eines digitals i facilita’l-s’hi l’accés a la informació.

La iniciativa busca garantir que tots els estudiants del país disposin de les eines i els coneixements necessaris que els permetin desenvolupar el seu talent i accedir a la informació necessària per crear oportunitats i decidir sobre el seu futur.

Es per això que el passat 19 de Juliol l’Adrià i l’Andrea vam volar cap a Accra, la capital del país, per fer el viatge de reconeixement del terreny. Junt amb nosaltres es va desplaçar la Irene, una companya voluntària de Nasco que ens va ajudar durant tota l’estança!

Al arribar a l’aeroport ens va donar la benvinguda en Banasco, germà de l’Ousman i cofundador de la ONGD. En Banasco ens va acollir a casa seva i ens va ensenyar la capital, a més de portar-nos a reunions amb alts càrrecs del govern a qui vam poder explicar el projecte que durem a terme a Sawla.

D’Accra ens vam desplaçar cap al nord fins arribar a Sharpé, un petit poble situat a la regió d’ Ashanti. Amb les indicacions d’en Godbless, vam aconseguir arribar a l’Orfanat que Gahas de Vivir subvenciona des de fa uns anys.

Va ser l’Anna, cofundadora de l’Associació, que va contactar amb nosaltres i ens va demanar un cop de mà amb l’escola que van començar a construir pels nens i nenes del poble, ja que està a mig construir i no és adequada pels alumnes ara mateix.

Només vam passar dos dies visitant la zona i prenent mesures i fotografies tant de l’escola com de la casa on viuen els nens, però l’acomiadament va ser molt intens, els trobarem a faltar, i esperem poder fer alguna cosa per millorar la seva qualitat de vida!

La nostàlgia va desaparèixer en veure al Moses que ens va rebre a Sawla, amic de l’Ousman i el noi que ens va acompanyar durant tots els dies que vam passar al poble. Ens va ajudar a preguntar els preus dels materials de construcció, a anar al terreny i fins i tot vam tenir temps de visitar els pobles dels voltants en els que vam descobrir la meravellosa arquitectura tradicional de la zona.

La Irene i l’Andrea vam dormir a casa de la Sugle (germana de l’Ousman) i la seva filla Zenab i l’Adri amb en Moses. Cada matí venien al pati de la Sugle on esmorzàvem i preparàvem el dia per aprofitar al màxim la nostra estança i endur-nos el màxim d’informació possible per poder treballar a Barcelona.

Els nostres últims dies a al poble, vam tenir la sort de coincidir amb un viatge solidari d’alguns voluntaris de medicina i membres del Rotary Club Diagonal que van arribar a Sawla liderats per l’Ousman. La Sugle i les dones del poble portaven dies preparant una gran festa de benvinguda per tot el grup; va valer la pena passar una nit en vela ajudant i aprenent a cuinar “fufu” i “banku”. Ens ho vam passar d’allò més bé ballant i menjant fins que va caure el sol.

Amb tot el grup solidari vam passar un dia visitant els pobles en els que havia passat la seva infantesa l’Ossman, i vam tenir el privilegi de conèixer la seva àvia i tieta.

L’acomiadament de la Sugle, la Zenab, en Moses i en Yossef (cosí de l’Ousman) també va ser emotiu, van ser els millors amfitrions que podríem haver tingut. Tots tímids quan ens vam conèixer, i després d’un mes ja els sentíem com de la nostra família. Els hi estarem sempre agraïts l’hospitalitat amb la que ens van tractar.

De nou a Accra vam tenir l’esperada reunió amb en Wahab, el constructor local, que serà l’encarregat de dur endavant l’obra, junt amb els voluntaris de Base-A. En Wahab porta anys treballant a Accra, te molta experiència i per això creiem que la reunió va ser un èxit, ens vam trobar amb una persona molt receptiva, amb ganes de començar aquest nou gran projecte i amb ganes de compartir opinions i aprendre al mateix temps que ens ensenya tot el que ell ja sap.

Per últim abans de marxar a l’aeroport vam aprofitar per visitar Cape Coast, un dels imprescindible de Ghana a on vam poder tenir dos dies de relax abans de tornar a casa i posar-nos a treballar amb tota la informació que vam recopilar.

Ghana ja és al nostre cor!

Adri i Andrea
L'Adri de camí a l'escola amb amics
L'escola de Ghanas de Vivir

Els petits del Centre Ghanas de vivir
La veïna de la Sugle assecant els cacauets a la plaça

Fent l'aixecament d'un dels possibles terrenys del projecte